අරුණි ශපීරෝ‍ වෙතින්

සුපර්බෝල් දැන්වීම් සහ ඇමෙරිකන් උත්කෘෂ්ටය

Posted in Uncategorized by arunishapiro on පෙබරවාරි 4, 2013

IMG_4993

ඊයේ සුපර්බෝල් තරඟය අතරමැද දී ක්‍රීඩාංගනයේ ලයිට් නිවී යාම හේතුවෙන් අවසානය ඉතා තියුණු ලෙසින් “ඕනෑම ඉරිදා දිනයක ඕනෑම කෙනෙකුට ජයගන්නට හැකියි,” වැනි උච්ඡ අවස්ථාවකට පැමිණ රසිකයන් ප්‍රබෝධයට පත් කරමින් නිමා විය.

සුපර්බෝල් සති අන්තයේ ඇමෙරිකානුවන් කුකුල් තටු බිලියන 1.23 ක් අනුභවයට සැරසී ඇතැයි ජාතික කුකුල් කවුන්සිලය කියා සිටියේය. ඇමෙරිකානුවන් එදින බියර් කේස් මිලියන 50 ක් (ඩොලර් බිලියන 10.8 ක් වියදම් කරමින්) පානය කරනු ඇතැයි තවත් සංවිධානයක් පෙන්වා දුනි.

ඇමෙරිකන් සුපර්බෝල් යනු දැන්වීම්කරුවන්ට බැබළෙන්නට හැකි අවස්ථාවකි. හොඳම සුපර්බෝල් දැන්වීම් අතරින් වඩාත්ම ජනප්‍රිය වුව කුමක් දැයි සෙවීම නරඹන අයගේ සිරිතකි. අනගි දැන්වීම් නිෂ්පාදකයන්ට විවිධ සම්මාන ලැබේ.

අර බොන බියර් කේස් මිලියනය පමණක් නිසා වැසිකිළියට යන්නට සිද්ධ වෙන ගමන් බිලියන 1.4 ක් යැයි ගණන් බලා තිබේ.

තරඟය නරඹන ජනගහණය සාමාන්‍යයෙන් මිලියන 100 ඉක්මවා යති. ක්‍රීඩාංගනයේ පිරිස 70,000 ඉක්මවා යති. රූපවාහිනියෙන් නරඹන අය අතර සුපර්බෝල් දැන්වීම් මඟ හැරෙන නිසා තරඟය තුල දී වැසිකිළි යනවා යැයි 58% ක් කියා ඇත!!!

ඇමෙරිකාවේ ideal එක කුමක් දැයි දැනගැනීමට ඇමෙරිකන් නිදහස කුමක් දැයි වටහා ගත යුතුයි. ඇමෙරිකන් නිදහස වටහා ගන්නා අයට ඇමෙරිකන් ආර්ථික ක්‍රමය යන්න ඇමෙරිකන් උත්කෘෂ්ටය හා කොතරම් බැඳී ඇත්දැයි දැකගන්නට ද හැකිය. කුමන දර්ශනයක් ආර්ථිකය හසුරුවන්නට උත්සාහ ගත්ත ද අවසානයේ මිනිස් ස්වභාවය වෙනස් කරනු නොහැකි යැයි කදිමට පෙන්වන්නකි.

ඊයේ සුපර්බෝල් දැන්වීම් අතුරින් ජන ප්‍රසාදය දිනාගත් ජයග්‍රාහක දැන්වීම මෙයයි:

1984 දී ඇපල් නිපැද වූ ‘1984’ දැන්වීම ගැන පසුගිය දිනෙක අන්තර්ජාලයේ මගේ බිත්තිය අඩවියේ පළ වී තිබුණ. ඒකත් සුපර්බෝල් දැන්වීමක්. සම්මාන ගණනාවක් දිනාගන්නට සමත් වූවක්. එදා තවත් පරිගණක ඇඩ් එකක්, ඇලන් ඇල්ඩා විසින් අටාරි පරිගණක ගැන ද දැන්වීමක් පළවුනා. එහෙත් ඇපල් දැන්වීම තරම් ඇමෙරිකානුවන්ගෙ හදවත් වලට සමීප වෙච්ච දැන්වීමක් තවමත් බිහි වී නැති බවයි සමහර අයගේ මතය.

මෙන්න දැන්වීම:

ඒ දවස්වල සෑම ඇමෙරිකන් පාසැල් සිසුවෙක් පාහේ කියවා තිබිච්ච පොතක් තමයි පොදු අභිමතාර්ථයක් වෙනුවෙන් සාමූහික චින්තනයකින් වැඩ කරන සිරකරුවන් සේ සිටිනා මිනිස් සමාජයක් ගැන ලියැවිච්ච ජෝර්ජ් ඕවෙල් ලියපු 1984 පොත.

ඇලන් ඇල්ඩා යනාදීන් එවක විකුණූ පරිගණක වලින් වැඩක් ගන්නට නම් code ලියන විශේෂ දැනුමක් තියන අය වෙන්න ඕනෑ. එදා ඩලාස් නගරයේ උසස් පෙළ සිසුවෙක් වූ, අද ඉහළ පෙලේ ආයෝජක මූල්‍ය සපයන, බිලියන $7 කට වත්කම කියන, (venture capitalist) කෙනෙක් වෙන Steve Jurvetson, එයාගෙ ඇපල් II සඳහා ක්‍රීඩා ප්‍රෝගෑම් ලියපු කෙනෙක්. එයා කැම්පස් ගියාම මැකින්ටොෂ් එකක් අරගෙන මුළු රාත්‍රිය පුරාම පංතිවලට code ලියනවා. පරිගණක වලට ආසාව වැඩිවුනේ ඇපල් නිසා කියන ඔහු තමන්ගේ කාර්යාලයේ අදටත් පාවිච්චි කරන්නේ එයයි.

ඇමෙරිකාවේ විතරක් නෙමෙයි, බ්‍රිතාන්‍යයේ ද, Peter Cochrane නැමැත්තා 1984 බ්‍රිතාන්‍ය ටෙලිකොමියුනිකේෂන්ස් හි සේව කරද්දී ඇපල් පරිගණයක් ගන්නවා. එයා කියන්නේ “හරියට නියනකුයි මිටියකුයි පාවිච්චි කරපු කෙනෙකුට බෝල් පොයින්ට් පෑනක් ලැබුණා වගේ,” කියල. එයාගෙ කොම්පැණියේ අනිත් සියල්ලන්ටම වඩා වැඩියෙන් හොඳට වැඩ කරන විජට්ටුවක් ලැබුණ කියලා සතුටු වෙන ඔහු එහි ප්‍රධාන විද්‍යාඥයා වෙන්නට සමත් වෙනවා. අද Concept Labs ආයෝජක ආයතනයේ ප්‍රධානියා.

1984 දී මැකින්ටොෂ් එන්න කළින් ඇපල් හැදුවා ලීසා කියල පරිගණකයක්. එහි තමයි මේ ගූවි (GUI) කියන graphical user interface මුලින්ම දකින්නට ලැබෙන්නේ. ඒත් ලීසා අසාර්ථක වූයේ එයා කෙනෙක් දැකලා තියෙන ලස්සනම ලස්සන එක්කෙනා වුනත්, අනිත් අයට හිතාගන්නට බැරි දේවල් කරන්නට සමත් වූවත්, හරියට සුපර් මොඩල් කෙනෙක් වගේ මිලෙන් ඉතා වැඩි නිසයි කියල කියන්නේ පැරිසියේ මූලස්ථානය තියෙන TempoSoft හි CEO වෙන Mike Campbell. ලීසා අනර්ඝයි, ඒත් සාමාන්‍ය පුද්ගලයෙකුට දරන්න බැරි වියදමක් යන නිසා, අයිතිකරගන්න කොච්චර කැමැත්තක් තිබ්බත් ප්‍රායෝගික වූයේ නැහැ. මැකින්ටොෂ් බිහිවෙන්නෙ ඒ අඩුව පියවන්න.

ඉහත විස්තර ගත්තෙ මෙතැනින්.

මැකින්ටොෂ් එදා කළේ තාක්ෂණය නුහුරු අයට පරිගණක භාවිතය සරල කිරීමයි. සරල වූවක් ඉදිරිපත් කරලා අනිත් අයගේ උත්සාහයන් ද මිනිසාට පහසු අයුරින් වෙනස් කරන්නට මූලිකත්වයක් ගැනීම. තවමත් ඇපල් නිෂ්පාදන අනිත් ඒවාට වඩා වැයෙන් ඉහළයි. ඒත් ලීසා තරම් ගණන් දාන්නේ නැහැ!!!!

1990 ගණන් වෙද්දී පරිගණක පරිහරණය වැඩියෙන් ජනතාව අතර පැතිරිලා යද්දී, ඒවායෙන් නොයෙක් ක්ෂේත්‍ර තුල වැඩ ගන්න හැකියාවන් ද වැඩිවෙනවා. එක කාලයක් වෙබ් අඩවි හදන අය සෑහෙන්න හම්බ කරගන්න සමත් වුනා. අද නොමිලේ වෙබ් අඩවියක් හදාගැනීම ප්‍රෝගෑම් කෝඩ් ලියන්න දන්නෙ නැති අයට ඉතා පහසුවෙන් පුලුවන් දෙයක්.

හිතන්න මොළය පාවිච්චි කරන්නේ නැති මිනිසා දකින්නෙ නව නිෂ්පාදනයක් නිසා වඳ වී යන ආදායම් මාර්ග. එහෙත් සිතන්නට පුලුවන් මොළය උදව්වට ගන්නවා නම් නව නිෂ්පාදනයක් නිසා විවෘත කරගත හැකි අනේක වූ ආදායම් මාර්ග සහ පහසුවෙන ජීවිතය නිසා ඉතිරිවෙන කාලයෙන් කෙටි වූ මිනිස් ජීවිතය තවත් කොතරම් වාසනාවන්ත කරගන්න උදව් වෙනවා ද කියල දකින්න පුලුවන්.

Advertisements

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. R.p. Susantha said, on පෙබරවාරි 4, 2013 at 12:02 ප.ව.

    ආශාවෙන් කියවූවා. දැණුමට යමක් එක් කර ගත්තා. ස්තුතියි.

  2. Shanthi Chandrasekera said, on පෙබරවාරි 4, 2013 at 4:52 ප.ව.

    Godak thanks Aruni oyata. super bowl jayagath danveema mage as welata kandulu awa. FB ekata post kala eka mage ekama nangitath share kala. mage chuti kale mathakaya aluth una math nangith chuti wahu patayek ekka thibuna sambande mathak una wahu patiya leda wela maruna, api denna u ekka sellam kala hati mathak una.


ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

Google+ photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google+ ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න / වෙනස් කරන්න )

%d bloggers like this: