අරුණි ශපීරෝ‍ වෙතින්

අභිමත ඉලක්කය වෙනුවට එහි අනිත් පැත්ත සිද්ධ වෙන නීති පැනවීමේ අරමුණ කුමක් ද?

Posted in Uncategorized by arunishapiro on මැයි 26, 2021

කැලිෆෝර්නියාවේ මහජන අධ්‍යාපනය සඳහා ප්‍රමිති උපදෙස් සපයන කමිටුව එම ප්‍රාන්තය තුළ උගන්වන ගණිතය සඳහා නව නීති සංශෝධනයක් ඉදිරිපත් කර තිබේ. මැයි සහ අගෝස්තු මාස වල දී රැස්වීම් පවත්වා මෙම වසර අවසානයේ දී ප්‍රාන්ත අධ්‍යාපන මණ්ඩලය විසින් ඒ නීති අපරානුමතයට ඔවුන් සූදානමින් සිටිති.

ඔවුන් “සාධාරණ ලෙසින් ගණිතය උගන්වන මාර්ගයක්: ගණිතය ඉගැන්වීමේ දී වර්ගවාදය කඩා බිඳ දැමීම” නම් වූ අත්පොතක් ඒ සඳහා ඉදිරිපත් කර ඇත. සිසුන්ගේ වැරදි පෙන්වීම සඳහා මෙතෙක් කාලයක් ගුරුවරු අනුගමනය කරන ලද මාර්ගය සුදු අධිපතිවාදයක් යැයි ඒ අත්පොතේ කියැවේ.

නිවැරදි උත්තරය ලබා ගැනීම ඉලක්ක කරගෙන ඉගැන්වීම, ඔවුන් කරන ලද වැඩ ගුරුවරුන්ට පෙන්වීම, විෂයය ගැන දැනුම අනුව ලකුණු දීම යනාදී සියල්ලම සුදු අධිපතිවාදී සංස්කෘතිය අනුව ගණිතය ඉගැන්වීම යැයි අත්පොත කියා සිටියි.

සහමුලින්ම විෂයමූලික විෂයයක් ලෙසින් ගණිතය පවතිනවා යන සංකල්පය නිසැකයෙන්ම වැරදි යැයි කියන ඒ අත්පොත ගණිතයේ දී හරි සහ වැරදි උත්තර ඇතැයි කියන අදහස නිසා මේ “විෂයමූලික” බව දිගින් දිගටම පවත්වා ගෙන යන්නට හැකියාව පෑදෙනවා යැයි දක්වයි.

එසේම මේ අත්පොත විසින් “සහජයෙන් පිහිටි හැකියාවන් සහ ස්වභාවයෙන්ම කුසලතා ඇති” යන අදහස ද ප්‍රතික්ෂේප කරනු ලබයි. එය අසාධාරණ බව කියමින් පංතියේ දී එවැනි දරුවන්ට වෙනස් ලෙසින් සැලකීම ද නුසුදුසු යැයි කියා සිටියි. මෙතෙක් කාලයක් කැලිෆෝර්නියාවේ මෙන්ම අනෙක් ඇමෙරිකන් ප්‍රාන්ත වල දී ද, සෙසු දරුවන්ට වඩා මහත් සෙයින් විශේෂ දස්කම් දක්වන දරුවන්ට ඔවුන් ඒ දස්කම් දක්වන විෂයයන් සඳහා ඉහළ පංති වලින් දැනුම ලබාගන්නට අවස්ථාව ලැබුණි. අට හෝ නවය වසරේ සිටින දරුවෙක් විශ්වවිද්‍යාලයක ප්‍රථම උපාධි මට්ටමකින් ඉගෙනීමට අවසර ලබා සිටීම සාමාන්‍යයක් විය. නමුත් දැන් මෙම අලුත් සංශෝධන සම්මත වුවහොත් සිද්ධ වෙන්නේ එවැනි අවස්ථා “සාධාරණත්වයේ” නාමයෙන් අහිමි වීමයි.

ඔව්, මේ නිතර රොකට් යවන, ඉලෙක්ට්‍රික් වාහන සහ ස්වයංක්‍රීය වාහන නිපදවන, වසරකට අඩු කාලයක දී වසංගතයකට එන්නතක් සොයාගන්නට සමත් වූ රටක වැසියන්ට කැලිෆෝර්නියා ප්‍රාන්තයේ නිලධාරීන් බෙදන අදහස් තමයි.
මෑත කාලයේ දී කැලිෆෝර්නියා ප්‍රාන්තය හැර දා ගියවුන් කොතරම්දැයි කිවහොත් එම ප්‍රාන්තයට ඉදිරියේ දී කොංග්‍රසයේ නියෝජිත ධූරයක් ද අහිමි වන්නට නියමිතයි.

අද ඇමෙරිකන් වාමාංශිකයන් සාධාරණත්වය ගැන කියද්දී කතා කරන්නේ කළු හමැති අය ගැන පමණකි. ආසියානු ජාතිකයන් අතර බහුතරය ඇමෙරිකාවට පිවිසි පසුව ඔවුන්ගේ උත්සාහයෙන් ආර්ථික වාසි ලබන්නට සමත්වීම නිසා ඔවුන් ගැන කැක්කුමක් මේ සාධාරණත්වය නාමයෙන් බෙදන පිළිවෙත් ගෙනෙන අයට නැත. වාම දැක්ම ඇති ඇමෙරිකන් විශ්වවිද්‍යාල තුළ ආසියාතික සම්භවයක් ඇති සිසුන්ට අධ්‍යාපනය සඳහා ප්‍රවේශය ලැබෙන මට්ටම් කෙමෙන් කෙමෙන් අඩු වී යෑම නිසා දැන් ඒ ගැන නඩු මාර්ගයෙන් විසඳුම් ඉල්ලා සිටීම සුපිරි උසාවිය දක්වා ළංවෙමින් පවතියි.

ඉතින් ඔබ උසස් අධ්‍යාපනය සඳහා ඇමෙරිකාවට එන්නට අදහස් කරන අයෙක් නම්, තමන් අධ්‍යාපනයෙන් ගත් ලකුණු වලට තැනක් ලැබෙන ප්‍රාන්තයකින් විශ්වවිද්‍යාලයක් තෝරා ගැනීමට කටයුතු කළ යුතුයි.

මෙම අලුත් සංශෝධන අනුව ඉගැන්වීම නිසා කළු ඇමෙරිකන් අයට දැනුම අතින් ආපස්සට නොව ඉදිරියට යන්න ලැබේවි යැයි කියා සැබැවින්ම විශ්වාස කරන්නේ කවුද? සැබෑ ඉතිහාසය සොයා බලන්නෙකුට, මෙවැනි ප්‍රතිපත්ති වරින් වර ගෙනෙන ලද්දේ වාමාංශිකයන්ම විසින් බව දැනගන්නට හැකියි. කළු ඇමෙරිකානුවන් පීඩිතයන් ලෙසින් තියාගන්නට ඉතිහාසය පුරා ම වැඩියෙන් නීති ගෙනැවිත් තියෙන්නේ ඩෙමොක්‍රැටික් පක්ෂයයි. එත් එදා මාධ්‍යය මෙන්ම අද මාධ්‍යය තුළින් ද පහසුවෙන් එම විස්තර සොයා පහදා ගන්නට කෙනෙකුට නොහැකියි.

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Google photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

%d bloggers like this: